sjekk god eksponering!

toro GRAND PRIX - Status uke 45*

Hei,

 

Da har vi fått tall for uke 43 og dermed er det tid for TORO Høsts siste sekundering!

 

Vi kan rapportere at kampanjeperioden totalt sett har levert 9,9% lavere salg enn i samme periode i fjor. Vi ser at det er særlig Coop og NG som driver nedgangen, mens vi ser fin vekst i Bunnpris.  Region Nord er TORO Høsts vinner med en totalutvikling på -7,9%!

 

Suppe, saus og gryter er kategoriene med sterkest nedgang. Det er særlig Coop og NG som driver dette. Vi ser at det stammer fra en kombinasjon av kampanjeforskyvinger (noen kampanjer havnet utenfor TORO Høst-ukene), lavere effekt på kampanjer og generell nedgang etter den sterke høsten i fjor. Vil derimot trekke frem Bunnpris som har positivt resultat av TORO Høst – her har man fått til mye bra!

 

Vi ser en nedgang på -2% på Bakemiks, noe som er bra med tanke på forutsetningene: i fjor fikk vi drahjelp av Korona og det var større kampanjer i Coop OBS.

 

Bra jobbet alle sammen! Dere møtte sterke tall fra i fjor og uheldigvis har flere store butikkampanjer på SSGO havnet utenfor TORO Høst-ukene, blant annet -40% uke 34-35 og i uke 44 i OBS. Dette påvirker resultatet kraftig. Ved videre evaluering av resultatet vil vi derfor se på totaliteten når man inkluderer også disse ukene.

 

Mvh Reidun, Margrethe, Hennie, Bente, Silvia og Siri